ispo summer 05 - raport końcowy | 2005.07.07 |
| fot. J.Ciszak/skionline.pl |
|
ispo najlepszym miejscem spotkań branżowych - Nordic Fitness w centrum uwagi
• 23 tys. zwiedzających podczas trzech dni targowych; • Satysfakcja wystawców z udziału w targach; • Piłka nożna i Nornic Fitness - w centrum uwagi na ispo summer 05; • "Sweetspot" wspiera racket_ispo; • Yachting Style i Golf Style na ispovision przyjęte z entuzjazmem.
Podobnie jak w latach poprzednich, frekwencja podczas ispo summer 05 (3 - 5 lipca 2005), była bardzo wysoka. Podczas ostatniej edycji Nowe Tereny Targowe w Monachium odwiedziło około 23 tys. osób. Najwięcej zwiedzających przyjechało z Austrii, Włoch, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i Czech. Więcej było również Polaków, Hiszpanów i Koreańczyków. Liczne grono zwiedzających z tak wielu krajów, potwierdza, że ispo jest jednym z najważniejszych miejsc spotkań dla branży sportowej. W tegorocznej edycji ispo summer udział wzięło 1049 wystawców z 49 krajów, którzy zaprezentowali najnowsze kolekcje sprzętu i odzieży sportowej.
Manfred Wutzlhofer, CEO Messe München GmbH, komentuje: "Wystawcy są usatysfakcjonowani liczbą i jakością nawiązanych kontaktów handlowych. Jak podkreślają, tegoroczne targi były miłym zaskoczeniem dla wielu z nich, bowiem nie spodziewali się aż tak dużej frekwencji wśród zwiedzających. Z zadowoleniem obserwujemy także rozwój ispovision - nowej platformy dla sektora mody sportowej, która z roku na rok skupia większą liczbę wystawców. Doskonale sprawdził się koncept zaproszenie do współpracy na ispovision niemieckiej załogi America’s Cup."
Jednym z głównych tematów przewijających się podczas ispo summer 05 były Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej FIFA-WM™, które odbędą się w 2006 roku. Producenci zaprezentowali najnowsze kolekcje odzieży i obuwia do gry w piłkę, a także szeroką ofertę akcesoriów dla fanów tej dyscypliny. Nie maleje zainteresowanie Nordic Walking i dyscyplinami pokrewnymi, zwłaszcza tymi skupionymi wokół running_ispo i outdoor_ispo. Rozrosły się kolekcje kijów, butów i odzieży do Nordic Walking, które uzupełniono modelami typowo damskimi. Pojawiły się innowacyjne i funkcjonalne akcesoria, a także wysokiej jakości sprzęt. Prezentacji poprawnej techniki chodzenia z kijami dokonali sami Mistrzowie - Rosi Mittermaier i Christian Neureuther, którzy byli gośćmi honorowymi Volvo CrossRoad.
|
fot. J.Ciszak/skionline.pl |
| Dzięki nowej lokalizacji racket_ispo i inicjatywie "Sweetspot" zrealizowanej przez VDS udało się wzbudzić większe zainteresowanie tenisem. Dla międzynarodowego grona producentów sprzętu tenisowego ispo było idealnym miejscem, by zaprezentować najnowsze "wynalazki" i nawiązać owocne kontakty handlowe. Udział w targach tak komentuje Otto Steffel ("Wilson"): "Ogólnie rzecz biorąc targi były bardzo owocne. Szkoda, że na udział w ispo nie zdecydowało się jeszcze więcej firm z branży tenisowej." Oprócz nowego pomysłu na racket_ispo (reorganizacja lokalizacji stoisk w hali B1 i dokładny przewodnik dla zwiedzających), na ispo summer 05 zmienił się także koncept prezentacji sprzętu do pływania. W tym roku board_ispo zamknięto w "Board Sports Village" - wiosce z piaskiem i palmami, gdzie najnowsze kolekcje sprzętu (deski i akcesoria surfingowe) i odzieży plażowej prezentowali m.in. Chiemsee, Billabong, O’Neill, Eses, Protest i Quiksilver. Thomas Oferreiter ("Protest"): "Atmosfera w Board Sports Village była wprost rewelacyjna. Udało się pokazać nie tylko sprzęt, ale także styl towarzyszący pływaniu na desce. Doskonale sprawdziły się przestrzenne, otwarte stoiska."
W tym roku ispovision zgromadziło dwa razy więcej wystawców, niż rok temu, a w centrum uwagi były Yachting Style i Premium Golf Style. Największą atrakcją dla zwiedzających był 24. metrowy jacht niemieckiej załogi startującej w America’s Cup. Wyjątkowym wydarzeniem była też ceremonia wręczenia nagród wiodącym projektantom - Global Sports Style Awards. Gościem honorowym gali "Tribute to 32nd America’s Cup" był m.in. Sergio Taccini, który tak skomentował wydarzenie: "Global Sports Style Award to fantastyczna inicjatywa i duży sukces organizatorów.
|
fot. J.Ciszak/skionline.pl |
| Nowy koncept ispovision wszedł dziś na stałe w kalendarz najważniejszych wydarzeń w świecie mody." ispo summer 05 odwiedziło wielu znamienitych gości. Podczas ceremonii wręczania nagrody Sports Prize obecny był gubernator Bawarii Dr. Edmund Stoiber, który wręczył osobistą nagrodę Frnanz’owi Beckenbauer. Nagrodę otrzymała również Martina Ertl. Krótkie przemówienia wygłosili m.in. Becker i Joachim Fuchsberger. Ponadto, piewszą kolekcje strojów kapielowych zaprezentowała Franziska van Almsick, w dyskusjach dotyczących projektu Sweetspot udzał wzięli , Carlo Thränhardt, Patrick Kühnen i Bernd Karbacher. ispo odwiedzili także Paul Breitner, Anni Friesinger, Heike Drechsler i Dieter Baumann.
Komentarze po ispo summer 05:
Klaus Jost, Dyrektor ds. Sprzedaży i Zakupów w Marketing Intersport Deutchland Eg, Heilbronn i Wiceprezes Intersport International Corp. IIC, Bern:
"Intersport zrealizował wszystkie założone cele podczas ispo summer. Wobec zbliżających się Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej mieliśmy okazję porozmawiać z większością naszych najważniejszych partnerów handlowych. Muszę przyznać, że ispo trochę nas rozpieszcza, dając możliwość wybierania wśród tak wielu marek i kolekcji. Nasze stoiska przyciągnęły dużą liczbę handlowców z Niemiec i Europy, co potwierdza naszą pozycję lidera wśród europejskich sieci sprzedażowych w branży sportowej. Szczególnie podobała się, prezentowana po raz pierwszy na ispo rosyjska kolekcja olimpijska."
Claude Benoit, Prezes Szwajcarskiego Związku Handlowców Asmas i Sekretarz Generalny Europejskiego Związku Handlowego skupiającego branże sportową Fedas:
"ispo jest bez wątpienia najlepszą platformą wymiany informacji dla handlowców i producentów z branży sportowej. Trzeba zaznaczyć, że nie da się już prowadzić interesów bez odpowiedniej komunikacji z partnerami i rynkami zagranicznymi. Dlatego obecność na ispo to właściwie konieczność dla marek, które chcą sprawnie funkcjonować na rynku. Ważny jest fakt, że międzynarodowe standardy kodów Fedas dla poszczególnych grup towarowych są również uaktualniane podczas ispo w Monachium. Tak było również podczas tegorocznych ispo summer."
Plany organizacyjne ispo summer 2005/2006:
W związku z zaplanowanymi na 2006 rok Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej FIFA WM 2006™, organizatorzy imprezy zarezerwowali wszystkie główne hotele w Monachium, co spowodowało konieczność przesunięcia terminu targów ispo summer 06. Po konsultacji z przedstawicielami niemieckich i europejskich związków handlowych (Intersport i Sport 2000), organizatorzy Targów Monachijskich zdecydowali przesunąć termin targów kolejnej, letniej edycji ispo na 16 - 18 lipca 2006.
ispo Russia summer 05: 14 - 17 września 2005 ispo winter 06: 29 stycznia - 1 lutego 2006 ispo Russia winter 06: 20 - 23 lutego 2006 ispo china 06: 13 -16 marca 2006 ispo summer 06: 16 - 18 lipca 2006
Nagrody wręczone podczas ispo summer 05
Global Sports Style Awards Stój męski: Murphy & Nye Strój damski: Luis Trenker Obuwie męskie: Adidas Golf Obuwie damskie: Fly London Projektant roku: Deha Marka roku: Luis Trenker Debiut roku: Clover
ispo Outdoor Awards Sprzęt: Lafuma Obuwie: Lizard Odzież: Schöffel Nagroda specjalna: Schülke & Mayr
RUNNER’S WORLD ispo Award Buty do biegania: Reebok Premier Series Odzież do biegania: Adidas Running Collection Akcesoria do biegania: Garmin Forerunner 301 Walking/Nordic Walking: Asics Gel Yeti Nordic Walking Shoe
ispo BrandNew Awards ADVANSA Overall winner: Knog Pty Ltd. Thermolite® Hardware Award: Global Goal DuPont Style Award: Duckdiver LMA Fitness Award: Handytrim ZSport Accessories Award: Swim Distance Tracker Coolmax® Sportswear Award: Maloya Riri Water Award: Kampus Wakesk8s Hardware Accessories Award: Spank Global Strategy Award: Boscosport
skionline.pl
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Relacja
|