Podsumowując cały zestaw, nie ma już mowy o jakichkolwiek żądaniach w tej dziedzinie ze strony zaawansowanych narciarzy. Bezkompromisowe wykonanie skorupy i absolutne dopasowanie całej stopy zapewniają 100% kontrolę nawet w ekstremalnych sytuacjach. Wmontowany system Recco Rescue.
TriTech®-System to też nowa filozofia buta narciarskiego. But ma trzy zasadnicze części skorupy:
- dwa montowane i wymienne obcasy o różnych wysokościach (do wyboru 50 lub 58 mm).
- skorupa jako taka jest elastyczna i poddaje się wyginaniu.
- stabilizator między skorupą a obcasami jest wykonany z tytanu lub Hipercarbonu. Ten z kolei jest montowany na sztywno pod jednym obcasem, a elastycznie pod drugim.
Dzięki temu but jest sztywny a zarazem wygina się, co pozwala mu pracować w systemie flex z wiązaniem.
Jak duże znaczenie ma ten system jako całość niech świadczą sukcesy Lasse Kjusa, który w każdej konkurencji zdobył medal na mistrzostwach świata w Wailss, czy np. Chrystiana Mayera, który drugą połowę sezonu( tą z sukcesami) zaczął jeździć w pełnym systemie. W Atomicu czeka kolejka zawodników którzy tylko czekają na to aż wygaśnie im kontrakt z innymi firmami i przechodzą na dużo gorszych warunkach finansowych do Atomica.
Nie będę się rozpisywał o wkładkach wewnętrznych, wyglądzie, klamrach bo to w wypadku Atomic-a standard czyli – najwyższa jakość.
Ważne są inne elementy które wyróżniają ten but od innych. Jest szeroki, wygodny a także ma specjalne wyprofilowane miejsce na duży palec u nogi. Dzięki temu nie trzeba brać buta o dwa numery większego aby był wygodny.
Inna nowość to konstrukcja asymetryczna skorupy w okolicach kostki. (zewnętrzna jest wyższa od wewnętrznej) – tak też jest skonstruowana skorupa. W efekcie mamy mocno spięty but w łydce, a nie uwiera w kostki. Jednocześnie mamy luźną stopę dzięki czemu jest nam ciepło i wygodnie.
Thermo Skin - wkładka
Wkładka Skin Shell ze wzmocnieniami na kostce i pięcie. - indywidualne dopasowanie dla maksymalnej wygody - kilka obwodów w procesie grzania
Recco-System
RECCO – system ratowniczy
- elektroniczny system do lokalizacji ofiar lawiny - detektor – używany przez 600 jednostek ratowniczych na świecie - reflektor – przytwierdzony do skorupy buta
Carbon - stabilizator
Centrum elastyczności. - system free flex dla wiązania i narty zapewnia precyzyjną i bezpieczną jazdę - odpowiednie trzymanie krawędzi daje brak opóźnień i maksymalny efekt absorpcji drgań