skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

ispo winter rozpoczyna współpracę z Netzwerk Winter

2008.11.13
Zarząd ispo winter oraz "Netzwerk Winter" (Network Winter) - organizacja lobbingowa, promująca branżę sportową za pośrednictwem mediów oraz przedstawicieli świata politycznego i publicznego - podjął decyzję o nawiązaniu przyszłej współpracy, której głównym celem jest wskazywanie i analiza zagadnień związanych ze sportami zimowymi.
Pierwszym krokiem w ramach wspomnianej współpracy jest realizowany przez ispo projekt zatytułowany "Przyszłość narciarstwa" (The Future of Skiing). Istotą projektu są badania mające na celu wskazać możliwe kierunki dalszego rozwoju produktów, usług, struktur i procesów stanowiących o przyszłym kształcie przemysłu narciarskiego. W ramach badań analizowane są również aktualne zmiany klimatyczne, które - wbrew alarmującym raportom niektórych mediów - nie mają aż tak szkodliwego wpływu na środowisko naturalne w górach. Tym samym, narciarze wciąż mają doskonałe warunki do uprawiania białego szaleństwa, także w regionach, gdzie nie występują lodowce.

Ale zmiany klimatyczne to nie jedyny czynnik mający wpływ na rozwój sportów zimowych; coraz większe znaczeni mają również wskaźniki ekonomiczne i społeczne. W związku z powyższym powstał projekt "Naucz się narciarstwa w 3 dni. Efekt gwarantowany" mający na celu ułatwienie początkującym, zwłaszcza starszym osobom bezstresowe i właściwe szkolenie podczas pierwszych dni na nartach. Program ten skierowany jest głównie do pokolenia 50+.

Z myślą o dzieciach i nastolatkach w szkołach realizowane są programy, których zadaniem jest zachęcenie młodego pokolenia do uprawiania narciarstwa, jak również umożliwienie im skorzystania z licznych zniżek i rabatów na szkolenie i wypożyczenie sprzętu. Co więcej, uświadomiono sobie, iż szkółki narciarskie to nieco już archaiczne instytucje wymagające "odświeżenia". Najważniejszą bowiem rzeczą jest, by kusiły one swą atrakcyjnością i przyciągały jak najwięcej młodych ludzi. I bynajmniej nie chodzi o szukanie wyłącznie nowych talentów, które ścigać się będą na trasach pucharu świata! Nacisk kładzie się za to na szeroko pojmowaną popularyzację sportów zimowych, również na łamach stacji telewizyjnych.

Kolejnym zagadnieniem jest dostępność sprzętu - problem, z którym w przyszłości z pewnością przyjdzie zmierzyć się producentom z branży sportowej. Niestety, wciąż pokutuje wykreowany w dużej mierze przez media pogląd, iż uprawianie sportów zimowych jest domeną wyłącznie bogatych ludzi. Mało mówi się natomiast o tanich połączeniach lotniczych, lub atrakcyjnych ofertach biur turystycznych sprzedających wyjazdy narciarskie w bardzo niskich cenach. Warto również podkreślić, iż w większości stacji narciarskich funkcjonują już wypożyczalnie, w których - w bardzo dobrych cenach - wypożyczyć można sprzęt narciarski lub snowboardowy.

Źródło: ispo
skionline.pl

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


zobacz wszystkie galerie