Pierwszy krok do połączenia ośrodków Sölden i Pitztal | 2016.07.07 |
| Pierwszy krok do połączenia ośrodków Sölden i Pitztal fot. Pitztaler Gletscherbahn |
|
Po dwóch latach intensywnego planowania oficjalnie przedstawiono projekt połączenia terenów narciarskich w Sölden z lodowcem Pitztal. W przyszłości na granicy ośrodków powstaną trzy nowe koleje linowe oraz trasy o powierzchni 64 hektarów, a inwestycja znacznie uatrakcyjni narciarską ofertę całego regionu.
Warto przeczytać: Zobacz także: Jeden budynek, trzy koleje Integracja obu ośrodków będzie możliwa dzięki rozszerzeniu terenów narciarskich lodowca Pitztal wokół szczytu Linker Fernerkogel (3277m n.p.m.). Tam zostanie wzniesione centrum kolei linowych, gdzie spotkają się trzy nowe gondole. Pierwsza z nich to duża kolej trójlinowa Fernerkogl I, której niższa stacja znajdzie się w dolinie Pitztal. Drugą linię stanowić będzie 10-osobowa gondola Fernerkogl II i III ze stacją pośrednią. Połączy ona nowo powstałe centrum z terenami ośrodka Sölden. Trzecim łącznikiem stanie się 10-osobowa gondola Grabkogl Ost i West, która pokona trasę z centrum narciarskiego poniżej Karlesferner na obszar lodowca Pitztal. Budynek stacji na granicy ośrodków pomieści także restaurację oraz przechowalnię sprzętu narciarskiego. Ponadto powstanie tunel o długości około 600 metrów, którym narciarze będą mogli przejechać z lodowca Rettenbach (Sölden) na Pitztal.
|
fot. Baumschlager Hutter Partners |
|
Więcej stoków Dzięki zjednoczeniu dwóch ośrodków powstaną dodatkowe 64 hektary tras o różnym stopniu trudności (56% - niebieskie, 33% - czerwone i 11% - czarne). Prace nad zdecydowaną ich większością nie wymagają ingerencji w środowisko naturalne. Wytyczonych zostanie 5% nowych tras, które w czasie budowy stanowić będą drogi dojazdowe (w sezonie zamienią się w stoki dla narciarzy). Gdy projekt zostanie zrealizowany, zimą będzie można korzystać w sumie z około 200 kilometrów tras. Jazda na nartach w obu ośrodkach jest możliwa przez średnio 235 dni w roku - od końca września do początku maja.
|
fot. Pitztaler und Ötztaler Gletscherbahn |
|
Duże zyski dla obu ośrodków W wyniku połączenia terenów narciarskich powstałoby 600-700 nowych miejsc pracy, a obroty w ośrodkach mogłyby wzrosnąć nawet o 15% w skali roku. Szacuje się również, że dochody w branży hotelarskiej zwiększyłyby się o 15 mln euro po stronie Pitztalu i o 28 mln euro w dolinie Ötztal. Hans Rubatscher, dyrektor kolei linowych Pitztaler Gletscherbahn oraz Jakob Falkner, dyrektor kolei Bergbahnen Sölden, zgodnie twierdzą, że połączenie ośrodków stworzy niepowtarzalną szansę, wpływając pozytywnie na gospodarkę i rozwój turystyczny regionu. Koszt przedsięwzięcia to około 120mln euro, z czego aż 90% pokryje spółka Pitztaler Gletscherbahn, gdyż prace mające na celu powiększenie terenów narciarskich obejmą głównie obszar lodowca Pitztal. Do tej pory wydano już około 2mln euro na zaplanowanie inwestycji.
|
fot. Pitztaler und Ötztaler Gletscherbahn |
|
Najbliższe plany W pierwszej kolejności projekt połączenia ośrodków zostanie przeanalizowany pod kątem oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Dokumenty zawierają około 7500 stron. Uzyskanie zezwolenia na budowę może potrwać blisko rok, natomiast czas realizacji projektu wyniósłby cztery lata. Inwestorzy z optymizmem patrzą w przyszłość i liczą na pomyślne decyzje dotyczące rozpoczęcia prac.
Sprawdź ceny skipassów w ośrodkach Pitztal i Sölden w sezonie 2016/2017
bk/skionline.pl
|
Tagi: #austria #narty #tyrol #pitztal #soelden #lodowce
| powrót
Zobacz
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
Booking.com
|