skionline.pl WorldSkitest 07/08 wyślij link znajomemu wydrukuj

Dwa słowa o trendach…

2007.10.19
fot. skionline.pl
fot. skionline.pl
Choć to marzenie większości narciarzy, nie wielu z nich zakładając deski potrafi kontrolować je jak Hermann Maier. To oczywiście żadne rewolucyjne odkrycie, niemniej jednak fakt przez producentów do tej pory nieco ignorowany, jak podkreśla Dr. Raimund Berger z Alpine Performance Centre w Innerkrems, wieloletni trener austriackiej damskiej kadry alpejskiej i dyrektor tegorocznego Word Ski Test. - Tegoroczne kolekcje to wynik kilku lat pracy i starań producentów w kierunku tworzenia uniwersalnych, przeznaczonych dla średnio jeżdżących narciarzy kolekcji sprzętu - mówi Berger, przypominając również o "skutkach ubocznych" niewłaściwie dobranych nart. - Zdarza się, że zamiast wybaczających błędy nart wybieramy sprzęt, który jest dla nas niebezpieczny - zbyt szybki, lub szybko "łapiący" krawędź. Skutki takiego wyboru bywają naprawdę bolesne.

Jeżeli chodzi o promień skrętu, producenci nie eksperymentują zbyt wiele i zachowują status quo. Szerszy profil narty równoważony jest długością. Kończy się moda na bardzo krótkie narty - w tym sezonie deski znów będą nieco dłuższe. - Lubimy przecież narty, które podczas jazdy z dużą prędkością zachowują płynność i nie wpadają w wibracje - podkreśla Berger. - Testujemy narty pod tym kątem, bo ludzie nie zdają sobie często sprawy z tego, jak szybko jeżdżą - dodaje dyrektor testu.

fot. skionline.pl
fot. skionline.pl
W kwestii wiązań, producenci coraz chętniej integrują je z nartami i proponują klientom gotowe zestawy. Producenci nart nawiązują współprace z firmami wyspecjalizowanymi w produkcji wiązań, lub rozwijają własną linię. - Sądzę, że właśnie takich rozwiązań oczekuje klient, bo nie musi tracić czasu na dopasowywanie poszczególnych elementów sprzętu - mówi Berger. - Najistotniejsze jest rzetelne określenie własnych umiejętności. Chcąc mieć doskonałe narty, nie koniecznie należy sięgać po model z grupy race. Producenci proponują dziś całą gamę nart, które można dopasować do indywidualnych preferencji. Uświadomienie tego właśnie faktu jest jednym z głównych celów Światowego Testu Narciarskiego.

Podsumowując - z roku na rok oferta narciarska jest coraz bogatsza i bardziej wyrafinowana. Zauważalne są oczywiście różnice między poszczególnymi markami, lecz główny trend zmierza w kierunku tworzenia nart przyjaznych dla użytkownika. Jak celnie zauważył Dr. Raimund Berger "Jeszcze 5 lat temu nikt nie sądził, że na rynku pojawią się narty, które będą potrafiły podciągnąć nasze umiejętności o jeden, lub dwa poziomy!"

skionline.pl
Tagi: #worldskitest

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Race kobiety
Race mężczyźni
All Mountain mężczyźni
Allround kobiety
Skier Cross
Twin Tip
Dzieci GS
Złoto:Head
Srebro:Dynastar
Brąz:Blizzard
WorldSkitest 2007 cz. III
WorldSkitest 2007 cz. II
WorldSkitest 2007 cz. I