Dwa słowa o trendach… | 2007.10.19 |
|
fot. skionline.pl |
| Choć to marzenie większości narciarzy, nie wielu z nich zakładając deski potrafi kontrolować je jak Hermann Maier. To oczywiście żadne rewolucyjne odkrycie, niemniej jednak fakt przez producentów do tej pory nieco ignorowany, jak podkreśla Dr. Raimund Berger z Alpine Performance Centre w Innerkrems, wieloletni trener austriackiej damskiej kadry alpejskiej i dyrektor tegorocznego Word Ski Test. - Tegoroczne kolekcje to wynik kilku lat pracy i starań producentów w kierunku tworzenia uniwersalnych, przeznaczonych dla średnio jeżdżących narciarzy kolekcji sprzętu - mówi Berger, przypominając również o "skutkach ubocznych" niewłaściwie dobranych nart. - Zdarza się, że zamiast wybaczających błędy nart wybieramy sprzęt, który jest dla nas niebezpieczny - zbyt szybki, lub szybko "łapiący" krawędź. Skutki takiego wyboru bywają naprawdę bolesne.
Jeżeli chodzi o promień skrętu, producenci nie eksperymentują zbyt wiele i zachowują status quo. Szerszy profil narty równoważony jest długością. Kończy się moda na bardzo krótkie narty - w tym sezonie deski znów będą nieco dłuższe. - Lubimy przecież narty, które podczas jazdy z dużą prędkością zachowują płynność i nie wpadają w wibracje - podkreśla Berger. - Testujemy narty pod tym kątem, bo ludzie nie zdają sobie często sprawy z tego, jak szybko jeżdżą - dodaje dyrektor testu.
|
fot. skionline.pl |
| W kwestii wiązań, producenci coraz chętniej integrują je z nartami i proponują klientom gotowe zestawy. Producenci nart nawiązują współprace z firmami wyspecjalizowanymi w produkcji wiązań, lub rozwijają własną linię. - Sądzę, że właśnie takich rozwiązań oczekuje klient, bo nie musi tracić czasu na dopasowywanie poszczególnych elementów sprzętu - mówi Berger. - Najistotniejsze jest rzetelne określenie własnych umiejętności. Chcąc mieć doskonałe narty, nie koniecznie należy sięgać po model z grupy race. Producenci proponują dziś całą gamę nart, które można dopasować do indywidualnych preferencji. Uświadomienie tego właśnie faktu jest jednym z głównych celów Światowego Testu Narciarskiego.
Podsumowując - z roku na rok oferta narciarska jest coraz bogatsza i bardziej wyrafinowana. Zauważalne są oczywiście różnice między poszczególnymi markami, lecz główny trend zmierza w kierunku tworzenia nart przyjaznych dla użytkownika. Jak celnie zauważył Dr. Raimund Berger "Jeszcze 5 lat temu nikt nie sądził, że na rynku pojawią się narty, które będą potrafiły podciągnąć nasze umiejętności o jeden, lub dwa poziomy!"
|
Tagi: #worldskitest
| powrót
Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
|
|