skionline.plsprzęt relacje Wyślij link znajomemu Wydrukuj Dodaj komentarz

Oferujemy wielkie emocje - Rossignol, czołowy producent nart ujawnia szczegóły

2003.01.22
Jaques H. Rodet
Jaques H. Rodet
Skis Rossignol S.A. jest obecnie liderem na rynku narciarskim, a przez to Jaques H. Rodet, szef firmy, jest prawdopodobnie najbardziej wpływowym człowiekiem tej gałęzi przemysłu. Z tego też powodu jest odpowiednią osobą, z którą można porozmawiać o detalach związanych z branżą narciarskim.
Jak wyglądał rozwój ekonomiczny firmy Rossignol w 2002 roku?

W niektórych regionach normalny postęp w sezonie 01-02 był trochę utrudniony przez sytuację ekonomiczną, a trochę przez niesprzyjające warunki śniegowe. Dzięki geograficznemu podziałowi naszej sprzedaży na regiony, byliśmy bardziej dotknięci brakiem śniegu w Alpach, niż niektórzy z naszych konkurentów. Mimo to zdołaliśmy utrzymać względnie dobry poziom sprzedaży dla sektora alpejskiego, który był bliski poziomowi z poprzedniego roku, a w sektorze narciarstwa klasycznego zanotowaliśmy widoczny wzrost. Tylko sektor snowboardowy doświadczył spadku sprzedaży, co pokrywa się z aktualnymi trendami na rynku. Jednocześnie zauważyliśmy, iż liczba gości w regionie alpejskim była całkiem wysoka i mogliśmy doprowadzić do końca nasz program rozwojowy bez żadnych zmian.

Jaka jest rola globalizacji w Pańskiej firmie?

Świadomość istnienia marki Rossignol wśród klientów to prawdziwa podstawa rozwoju. Nasza marka jest aktywnie reprezentowana na 3 najważniejszych kontynentach od ponad 40 lat. Nie możemy planować strategii bez wzięcia pod uwagę dużego, geograficznego rozproszenia, które ukazuje problem adaptacji produktów Rossignola do zróżnicowanych wymagań klientów, a z drugiej strony niweluje ryzyko ewentualnego niepowodzenia danego produktu na jednym z regionów. Strategia ta daje nam możliwość osiągnięcia i utrzymania pozycji lidera na rynku.

"Nowa szkoła" kontra "Stara szkoła" - Jaka jest pańska definicja dla tych, tak często teraz używanych, terminów?

Jeśli te terminy są równoznaczne z określonymi typami klientów, wobec tego my uważamy, że koncepcja "Nowa szkoła - Stara szkoła" jest już przestarzała. W dzisiejszych czasach linia produkcyjna to narty o różnorodnym kształcie. Wprowadzone przez Rossignola modele o zwiększonych wymiarach są innowacją na rynku. Skupiliśmy się na tym, aby narty były proste w użyciu, a jazda na nich sprawiała jak największą radość i wierzymy, że nie ma powodu patrzeć na carving i freeskiing jako odrębne jednostki. Są to po prostu różne style jazdy, które istnieją w tym celu, aby dostarczyć narciarzom wielkich emocji i uzupełniają się wzajemnie.

Jak ważna jest dla przemysłu sportowego grupa młodych odbiorców?

Jest ona bardzo ważna, gdyż ma ogromny wpływ na zmiany wprowadzane w naszych produktach. Ta grupa docelowa to narciarze w wieku od 15 do 25 lat i wiele innowacji jest tworzonych w oparciu o oczekiwania właśnie tych ludzi. Rossignol ma linię produkcyjną, która zaopatruje wszystkie rodzaje "ślizgania się" po śniegu. Oferuje sprzęt do freeridu, freestylu i snowboardu, czyli do najbardziej preferowanych stylów jazdy przez tą grupę wiekową.

Czy biegi narciarskie staną się z powrotem tak popularne jak kiedyś?

Ta dyscyplina to aktywne uprawianie sportu wśród naturalnego otoczenia. Wierzymy, że biegi narciarskie stają się coraz bardziej atrakcyjne dla młodych, a nie jak do tej pory tylko dla starszych. Oni wszyscy poszukują nowych doznań i chcą być blisko Matki Natury, która jest chlebem powszednim dla tego sportu, jak dla żadnego innego. Nasza nowa seria EVO jest przeznaczona dla tej grupy odbiorców i oferuje im świetną zabawę oraz łatwe podnoszenie swoich umiejętności.

Który rodzaj zimowych sportów ma największy potencjał?

Narciarstwo klasyczne jest najbardziej rozpowszechnione w Skandynawii i na rynkach wschodnich. Tamtejsze ośrodki są bardzo nowoczesne i posiadają bardzo dobrze przygotowane trasy. Snowboard stał się popularny na całym świecie, a Rossignol chce odgrywać ważną rolę w tej gałęzi zimowych sportów. Teraz jesteśmy drugim co do wielkości producentem desek snowboardowych, założyliśmy też specjalną jednostkę badawczą we Włoszech i Francji, zajmującą się rozwojem butów snowboardowych. Pierwsza ich kolekcja zostanie przedstawiona na tegorocznym ispo. Naszym celem dla tego produktu jest 20% udział w światowym rynku. Jeśli chodzi o narciarstwo alpejskie to na obecną chwilę carving dominuje w Europie, a szczególnie w krajach niemieckojęzycznych, podczas gdy freeskiing i freeride we Francji, Ameryce Północnej i Skandynawii. Młodzi ludzie szczególnie lubią freestyle. Rozmiary nart dla tego stylu pozwalają użytkownikowi doznać intensywnych emocji, które równają się z tymi, jakie dostarcza snowboard. Jako rynkowy lider, Rossignol czuje się odpowiedzialny za dostarczanie najlepszego sprzętu dla każdego sektora rynku narciarskiego. Nasza strategia opiera się na wprowadzaniu innowacyjnych produktów. Nowy trend nart o zwiększonych gabarytach wydaje się dla nas bardzo interesujący.

Jakie było najważniejsze wydarzenie dla świata narciarskiego w ostatnich 5 latach?

Zdecydowanie była to ewolucja nart, które stawały się coraz krótsze i zapewniały coraz wyższe osiągi. Dodatkowo oferowały nowe doznania i były łatwe w użyciu. Koncepcja T-Power, rozwinięta przez Rossignol’a, całkowicie pasuje do tej definicji.
Konstruując narty o zwiększonych gabarytach oparto się również na powyższych założeniach. Inną, ważną innowacją było wprowadzenia wyjątkowo komfortowych butów, tzw. Softów.

Jaką rolę odgrywa system narty-wiązania-buty w sektorze narciarstwa alpejskiego?

Od wielu lat Rossignol dostarcza narciarzom kompletny sprzęt: narty, buty i wiązania. Dzięki tak wielkiemu zapleczu, mamy bogate doświadczenie i możemy w prostszy sposób osiągać nasze cele. Badania, rozwój i produkcja są łatwiejsze w realizacji. Prawie wszyscy producenci mają w swojej ofercie takie systemy o różnej charakterystyce. Linie produkcyjne łączące te trzy komponenty są atrakcyjne dla profesjonalistów, importerów, klientów końcowych i dla wypożyczalni. Powody są proste: łatwa sprzedaż, szybki i bezproblemowy montaż, niższa cena oraz zalety praktyczne. Taki komplet, przekonuje końcowego użytkownika także dużą i pewną funkcjonalnością.

Jak ważni są profesjonalni sportowcy dla rozwoju waszych produktów?

W strategii firmy Rossignol nie może zabraknąć tej klasy użytkowników. Są oni głównym filarem podtrzymującym nasze interesy. W każdej zimowej dyscyplinie mamy zawodników z światowej czołówki, którzy nas reprezentują. Pochodzą oni z różnych krajów na całym świecie i są to osoby z każdego przedziału wiekowego.

Kobiety to ważna grupa użytkowników. Co im oferujecie?

Od jakiegoś czasu, Rossignol pracuje nad specjalną ofertą, która zaspokoi wszystkie wymagania stawiane przez kobiety. Właśnie wprowadziliśmy całą gamę sprzętu narciarskiego i snowboardowego dla pań. Projektowaliśmy go biorąc pod uwagę rynek europejski, amerykański i japoński. Pozwoliło to stworzyć nam kolekcję, która jest odpowiedzią na potrzeby tej grupy użytkowników, takie jak komfort, osiągi i wygląd. Aby w pełni usatysfakcjonować panie, oferujemy także tekstylia stworzone przez wielkiego projektanta mody Claude de Castelbajac.

A co z dziećmi?

Odgrywają one oczywiście ważną rolę w planowaniu naszej strategii. Ta grupa użytkowników jest bardzo podatna na nowe trendy. Lubią towar, który się wyróżnia mocnym image, jak na przykład nasze raceowe narty Comp J, w freestylu Scratch, albo w dziecięcych tekstyliach Princess/Barbie, Flowers dla dziewcząt, a Chateau fort/Harry Potter dla chłopców. Mamy także model do biegów narciarskich RPM Junior.

Czego oczekuje Pan osobiście od ispo zima 2003?

Ispo oferuje unikalny sposób spotkania się z klientami z całego świata. Nasza marka ma już ustabilizowaną, dobrą opinię. Jako liderzy w przemyśle narciarskim, nie możemy zawieźć naszych klientów i współpracowników. Zamierzamy przedstawić nasze produkty końcowemu użytkownikowi, w taki sposób, aby zapamiętał wszystkie innowacje i płynące z nich zalety. Te targi są okazją do zebrania się w jednym miejscu wszystkich osób związanych ze światem narciarskim, takich jak producenci, importerzy, specjaliści i do wymiany informacji o najbliższej przyszłości naszego przemysłu.

Opracowanie:
Andrzej Malik
Jacek Ciszak

skionline.pl

powrót

Aktualne wiadomości w twojej poczcie!
Jeżeli chcesz otrzymywać cotygodniowy,
bezpłatny narciarski serwis informacyjny skionline.pl
dopisz się do naszego newslettera.


Relacja

zobacz wszystkie galerie